Olé olé, week twee!

20 oktober 2019 - Perth, Australië

Lieve allemaal,

Week twee stond in het teken van het leren over de "Nature and Character of God". Helaas heeft Sifra maandag de les moeten missen omdat ze ziek was geworden, onder andere door de vermoeidheid en de morning excercise. Deze ziekte hield jammer genoeg vijf dagen aan, waardoor ze niet alles volledig heeft kunnen doen. Maar goed, morning excercise is ook wel heel vroeg, namelijk om zes uur 's ochtends. Het verschilt per dag wat we doen, op maandag deden we een circuittraining (bring Sally up, bring Sally down), dinsdag sprintjes, donderdag weer een circuitje en vrijdagochtend gaan we elke week hardlopen. Op woensdag hebben we geen ochtendtraining maar devotion, wat inhoudt dat we een soort bijbelstudie hebben in kleine groepjes.

Langzamerhand beginnen we te wennen aan het schema hier. Van 6 tot half 4 zijn we bezig met sporten, lessen, klusjes doen en nog meer. De focus erbij houden tijdens de lessen lukt ook steeds beter. Deze week hadden we een spreker die op een hele boeiende manier lesgaf. Ook hadden we dinsdag en donderdag een gastspreker uit Zuid-Afrika die ons een bijbeloverview gaf en ons leerde hoe we het best de bijbel kunnen lezen. Het inductieve stappenplan die hij ons wilde aanleren bestond uit: 1. Observatie (wat staat hier in de Bijbel) 2. Interpretatie (je afvragen waarom het er staat, en de context ontdekken) 3. Applicatie (hoe kun je wat je in de Bijbel leest toepassen in je leven, en dat ook daadwerkelijk doen). De eerste twee stappen waren al redelijk bekend bij ons, maar de derde was wel echt een eye-opener. Het is namelijk best makkelijk om de Bijbel te lezen en de context proberen te begrijpen, maar de toepassing is eigenlijk waar het om draait en waarvoor de Bijbel geschreven is.

Wat ons het meest aansprak in de lessen over Nature and Character of God was voor ons dat wie God is niet afhankelijk is van wat je voelt of zelf denkt, maar dat in de Bijbel heel duidelijk beschreven staat wie Hij is. Ook vonden we het goed om het verschil te leren tussen nature and character. Nature is wie God is, simpelweg omdat Hij God is. Character is hoe hij kiest om te zijn, dit alles vloeit voort uit zijn heiligheid en liefde. Voorbeelden van nature is dat God drie-enig is en dat hij de ultieme schepper is. Met ultiem bedoelen we dat God de eerste schepper is, en dat alle schepping uit Hem voortkomt. Voorbeelden van Gods character zijn, is dat Hij trouw, geduldig en nederig is.

Zaterdag hebben we genoten van een heerlijke beachday na de Altitude gym. Dat was een bijzondere ervaring! In de gym regelen ze het zuurstofpercentage alsof je op een 3000 meter hoge berg bent. Dit betekent dat ademen een stuk moeilijker gaat en de training dus een stuk zwaarder is. Dit gaan we elke zaterdag ochtend met de hele groep doen. Spierpijn is nu ook zeker aanwezig :D. Na deze training  hebben we de trein genomen naar het strand, aangezien het weer perfect was (33 graden!!). En dit is nog maar de lente. We hebben op het strand fish and chips gegeten terwijl we genoten van een prachtige zonsondergang (zie ook de foto)

Vandaag hebben we vooral uitgerust zodat we morgen weer fris en fruitig de week kunnen beginnen!

Groetjeeeees :)

1. Gerjon:
    20 oktober 2019
    Mooi verhaal weer zeg... je leert veel in een korte tijd daar.

Geniet maar weer de komende week, ook van de heerlijke temperaruur. Hier regent het veel en zijn de kids druk met paddenstoelen kijken:p.

Gr vanuit Wapenveld van de fam Zwerus

Ps: een paar extra foto's mag best;-)