Week vier vol plezier!

4 november 2019 - Perth, Australië

Lieve allemaal,

Hier zijn we weer met een nieuwe update. Het is ondertussen al een maand geleden dat we met het vliegtuig aankwamen in een stormachtig Perth.

Afgelopen week stond in het teken van worship & intercession. Dat laatste is een vorm van (groeps)gebed waarbij je voor anderen bidt, geleid door de Heilige Geest. Klinkt misschien een beetje zweverig, maar we gaan het proberen uit te leggen. Deze manier van bidden is niet dé manier, maar één van de vele manieren die ze binnen Youth With a Mission gebruiken. In feite ga je een soort stappenplan langs met je groepje. Dinsdagochtend gingen we bijvoorbeeld bidden voor het land Mozambique, waar Sifra's team op outreach heengaat! Eerst kregen we wat informatie over de situatie in het land, in het bijzonder over de stam waar we heen gaan. Daarna gingen we het stappenplan (wat ze geen stappenplan noemen) bij langs dat inhoudt dat we:

1. Dankzegging+prijzen (psalm 100:4-5), hierbij benoemt elk groepslid iets waar ze dankbaar voor zijn.

2. Schoon hart (psalm 66:18; Psalm 139:23-24), dit vergeving wordt gevraagd wanneer houdt iemand van de groep voelt dat ze ergens vergeving voor nodig hebben.

3. Vertrouwen uitspreken en het gezag van de Heer erkennen (Spreuken 3:5-6), dit is het uitspreken ervan.

4. Overgeven aan God en de vijand weerstaan (Jakobus 4:7), dit is het uitspreken ervan.

5. Heilige Geest uitnodigen (Romeinen 8:26), iemand spreekt dit uit en daarmee verwachten we Zijn leiding in het gebed.

6. Luisteren naar God (Jesaja 45:19), hierin zijn een paar minuten stilte om van God specifieke gebedspunten te horen. Na deze tijd deel je de punten met elkaar.

Dit is eigenlijk slechts de voorbereiding, hierna begint het 'popcorngebed' (iedereen bidt op willekeurige volgorde wat zij op hun hart hebben). Zo hebben we voor Mozambique gebeden, voor Ethiopië, voor een groep Aboriginals in West-Australië, voor mensen om ons heen die niet in God geloven en de stad/inwoners van Perth.

De kern van het verhaal over worship was dat worship actief is, het is een reactie op de liefde van God en hiermee worden de leugens van Satan onderuit gehaald. Daarbij hebben we ook geleerd dat worship en gebed een gevolg is van Gods pad bewandelen. Het draait immers allemaal om Hem en niet om ons! Het gaat er niet om hoe het ons laat voelen, maar dat God de glorie krijgt.

Tijdens lessen doen we ook wel eens een spelletje! We hebben een filmpje toegevoegd van een spel wat we wel eens spelen ;)

Maandagavond hebben we tijdens smallgroups patat en milkshakes gehaald (lekkerlekkkeeer!). Voor de rest hebben we dinsdagavond heel leuk gevolleybald, maar helaas verloren. Woensdagavond was het plan om met de hele base in het park te eten en spelletjes te doen, maar door het weer moest dat naar binnen verplaatst worden. Het was alsnog een hele gezellige avond die we afsloten met een voetbaltoernooitje. Vrijdagavond was er Friday Night Meeting waar veel mensen op af kwamen. De ochtend erna was het weer tijd voor het meest geliefde én gehate uurtje van het weekend: Altitude Gym!! De middag hebben we gevuld met basketbal en wat boodschapjes doen in de stad. Zaterdag avond was er movienight en mogelijkheid tot spelletjes spelen op de base. Zondag is Linde met wat anderen naar de havenstad Fremantle geweest, een heel mooi stadje met een leuk marktje. Sifra had helaas teveel last van haar knieën om mee te kunnen. Vanaf nu hebben we elke zondagavond een sporttoernooi voor de hele base, waarbij we elke week een andere sport beoefenen. Na zes weken is er dan een winnend team, gebaseerd op het aantal gewonnen potjes maar ook op sportiviteit. Gisteren was voetbal aan de beurt. Het was een heerlijke manier om het weekend af te sluiten.

Verder is de morning excercise twee keer afgelast in de afgelopen week vanwege de regen. Vonden we eigenlijk niet heel erg, konden we een beetje uitslapen :)

Hopelijk hebben jullie weer genoten van deze update! Zoals altijd: vragen, tips/tops etc. zijn zeer welkom!

1. Ronald:
    4 november 2019
    Ha meiden, super leuk om zo te weten wat je allemaal doet. Klinkt als een inhoudelijk mooie en gezellige week. Ik zie wel uit naar wat meer foto's 😊