We're Down Under!!

6 oktober 2019 - Perth, Australië

Hoi allemaal!

Voor jullie is het nu midden in de nacht, maar wij hebben net ons ontbijtje op. We zijn inmiddels een beetje gewend nu, dus we vonden het een goed moment voor de eerste update. Ten eerste zijn we dankbaar voor hoe de reis gegaan is. Wij voelden veel steun en support door verschillende brieven, appjes en andere berichtjes die we hebben gekregen vanuit Nederland, dus bedankt daarvoor. De vluchten waren beiden erg rustig, los van een paar krijsende baby's en iets teveel matig vliegtuigvoedsel. De landing in Australië was ook best een opgave, want het stormde hier. Toen we aankwamen op het vliegveld viel het meteen op hoe aardig en toegankelijk de mensen waren. Daarmee bedoelen we de YWAM mensen, maar ook de Australische mensen in het algemeen. We werden opgehaald door een paar mensen van de staff, en nadat we de spullen in onze kamer hadden gedropt ontmoetten we een paar mensen van onze groep onder het genot van een stukje pizza.

We waren erg moe, dus daarna even kort naar de Target geweest (waar wij niks konden kopen, want onze pinpassen werkten niet) en daarna naar bed. Op onze kamer slapen we tot nu toe met twee andere meisjes, 1 uit Duitsland en 1 uit Noorwegen. Later deze week komt er nog een meisje uit Australië bij. Onze roomies zijn echt heeel erg aardig en gezellig, de klik was meteen goed, dus daar zijn we erg blij mee.

Over onze pinpassen... Wij hebben meerdere keren geprobeerd te pinnen en verschillende opties als oplossing geprobeerd. Net op het moment dat we geen hoop meer hadden dat we het konden fixen, raakten we in gesprek met een Nederlandse vrouw hier op de base. Zij gaf ons de tip dat we het moesten proberen bij een ATM, en dat werkte! Nu kunnen we dus steeds pinnen bij een ATM en dan cash geld uit geven in winkels :).

Zaterdag (gisteren) hebben we een kangoeroe gespot! (Hier noemen ze het een kanga). We gingen met de klas (de mensen die al waren gearriveerd) en een staff member lopen naar een park waar vaak kangoeroes te zien zijn. Na het kangoeroe spotten zijn we in een park gaan zitten waar we wat spelletjes en voetbal hebben gespeeld. Na het avondeten op de base (alle maaltijden zijn op de base) zijn we met de sport dts en wat andere mensen van YWAM naar 'the oval' (een park in de buurt) gegaan. Hier hebben we ultimate frisbee en spikeball gespeeld. (Super leuk allebei! Bij de video’s op onze site staat een filmpje van spikeball, voor de mensen die niet weten wat het is. Wij zijn zeker van mening dat dit geïntroduceerd moet worden in Nederland). Het was een leuke manier om met iedereen in contact te komen en gewoon lekker te sporten.

In de weekenden zijn we vrij, dus alles wat wij dit weekend hebben gedaan was niet verplicht. In principe kunnen we dus in de weekenden gaan en staan waar we willen, wat erg tof is omdat we nu al zo veel leuke ideeën hebben om te gaan doen! Doordeweeks is er vrijwel altijd een programma.

Vanavond begint de school, dus we beginnen met een introductie over komende week. We zullen horen hoe het programma eruit gaat zien en tijd spenderen met de klas en de staff. Wij zijn er helemaal klaar voor dat vanavond de school écht gaat beginnen!

En oh ja, het weer natuurlijk. De eerste dag was het dus erg stormachtig, maar zaterdag was het weer al veel beter! Ongeveer 20 graden met een zonnetje dat af en toe doorbrak. Dit is erg fijn weer om te acclimatiseren. Komende week zal het weer veel warmer worden, oplopend tot 31 graden! Wij zijn er helemaal klaar voor om korte broeken te gaan dragen. Hopelijk overleven jullie daar ook nog een beetje in de kou ;)

Lieve groetjes,

Lin & Sief

1. Je Mannetje:
    6 oktober 2019
    Leuk om te lezen. Ben benieuwd hoe het gaat straks op school..., maar dat lezen we denk ik wel in een volgende update. Groetjes!
  2. Gijsbert:
    6 oktober 2019
    Bedankt voor de update, leuk om te lezen!
  3. Gerjon:
    6 oktober 2019
    Fijn dat jullie veilig zijn aan gekomen. Leuk om zo met jullie mee te lezen/ leven. Succes op school en geniet van het lekkere weer. Vooral dat laatste is jaloers makend;-)
  4. Owe:
    6 oktober 2019
    Wat een verhaal! Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Een klein vleugje heimwee mag ook hoor ;).
  5. Ronald:
    7 oktober 2019
    Ha toppers, leuk om te lezen hoor! Ben benieuwd naar de ervaringen op school.
  6. Sua:
    9 oktober 2019
    Leuk om te lezen dames! Heel leuk geschreven! Fijn dat de pinpassen werken 😊 geniet ervan